Beck'sperience

Am vrut sa merg la Beck’sperience in primul rand datorita mecanismului inedit. Pe un mash urias pus pe Ciclop am citit indemnul de a-mi lua invitatia de pe net. M-am inscris si am primit un mail cu un link catre un pdf cu cod de bare. Mi s-a parut foarte tare si am mai recomandat la cativa prieteni.
Promovarea a fost ok (TV, outdoor, print). Pe net, echipa Beck’s a mai introdus pe parcurs si un viral push de tipul 10 recomandari pentru un premiu.
Cu doua zile inainte de concert am primit pe mail un reminder cu detalii de acces.

A venit si ziua concertului (sambata 29 mai). Din pacate, cu nori negri si amenintatori. Am ajuns la Romexpo odata cu primii stropi de ploaie, scannerele validandu-ne invitatiile. Primele beri le-am luat de sete, dar si din recunostiinta pentru invitatia gratuita
Pe scena un DJ warming-up cu tehnicieni alergand sa puna folii de plastic peste echipamente. Furtuna s-a dezlantuit, punand pe fuga multi dintre cei prezenti (inclusiv trei din prietenii nostri). Multe umbrele, dar si multi vamaioti uzi, dar fericiti. Altii cautau scapare in toaletele eco sau sub corturile de bere, ultimii fara a face insa si vanzare pe masura gazduirii. Am vazut si niste pusti dansand in linie sub cate un banner Beck’s, demontat de la locul lui.

Din simpatie pentru concert si investitie, ploaia a incetat. Au intrat cei de la Codeine Velvet Club, care zic ca au fost adevarata revelatie a serii (felicitari Livada!).



A inceput sa mai vina lume, sunetul (Paradigma) s-a auzit bine. Am salutat cativa fosti colegi prin public. Cu sase beri la bord am fost incalzit cand au intrat Noisettes. Show bun, fara Hello Budapest la imprietenirea cu publicul . Cu o melodie de final in heavy rotation pe TV datorita Nestle.



Am plecat very happy, dar cu o intrebare care a doua zi a fost si mai clara. Unde a fost Beck’sperience-ul? Chiar daca show-ul si organizarea, desi sabotate de vreme, au spus “NU compromisului”, asta ramane un fapt generic, un motivator al unui astfel de eveniment.
Ma asteptam sa vad pe langa show si bere niste activari 1-2-1 care sa-mi transmita un mesaj discriminator, subliminal, cum ca nu ma aflu la Tuborg Green Fest, chiar daca pe fata vedeam branding Beck’s.

Peste weekend, primesc un follow-up pe mail, semn ca baza de date a inceput sa functioneze. Cu o promisiune catre urmatoarea Beck’sperience (care poate va fi declinata mai mult). Din pacate si aici o problema, legata de (ne)segmentare: acelasi mesaj catre cei care au fost la eveniment (scanati la intrare) si cei care nu au mai ajuns (desi primisera invitatia)! Cele doua categorii ar fi trebuit tratate diferit...

Alin Dimancescu
2 iunie 2010